Customer Service Excellent

Acara

20 s.d 22 Agustus 2013 | Rp. 6.000.000,-/participant di Hotel Grand Aston,  Yogyakarta
27 s.d 29 Agustus 2013| Rp. 6.000.000,-/participant di Hotel Grand Aston,  Yogyakarta
3 s.d 5 September 2013| Rp. 6.000.000,-/participant di Hotel Grand Aston,  Yogyakarta
17 s.d 19 September 2013 | Rp. 6.000.000,-/participant di Hotel Grand Aston,  Yogyakarta

Jadwal Selanjutnya …

 

 

DESKRIPSI

Salah satu kunci sukses dari keberhasilan dalam meningkatkan penjualan adalah dengan berinteraksi dan menjalin hubungan baik dengan customer, dengan cara memberikan pelayanan yang memuaskan. Dengan berinteraksi dapat membangun kesempatan untuk mempromosikan produk, layanan dan perusahaan. Namun tidak mudah bagi pihak perusahaan untuk menjalankannya. Sukses dalam menciptakan kepuasan peklanggan sangat tergantung dari tingkat keahlian customer service. Dalam pelatihan ini akan dibahas bagaimana meningkatkan keahlian peserta menjadi customer service yang handal.




MATERI TRAINING CUSTOMER SERVICE EXCELLENT

1 Hari 1 :

1.   Understanding the service

  • The Basic Concept of Customer Service
  • The role of customer service

2.   Delivering the best service

  • The Ten Commandments of great Customer Service
  • Enhancing ability in delivering Effective Customer Service

3.   Understanding the customer

  • Needs of customer
  • Why customers switch the service   provider?
  • How to handle customer
  • How to handle difficult customer

Hari 2 :

4.   Handling complaint

  • Effective Complaint Handling Process
  • Understanding Customers’ Points Of View
  • Build Effortless Rapport With Your Customers

5.   Written Exercise

6.   Etiquettes in Customer Service

  • The Objectives
  • The Function

7.   Role Play 1 – How to deliver the best service?

Hari 3 :

8.   The Basic skill of Customer Service Personnel

  • Appearance
  • Attitude
  • Language
  • Body Language
  • Behavior

9.    Role play 2 – How to deliver the service?

10.  Wrap Up

  • Do’s and don’ts in customer service
  • Customer Service Excellence in several companies



 

INSTRUKTUR TRAINING CUSTOMER SERVICE EXCELLENT

Drs. Bambang Darmadi, MM and Team
Merupakan praktisi service excellence yang telah banyak berpartisipasi sebagai pembicara di berbagai kegiatan seminar perusahaan serta berpengalaman praktis di bidang pelayanan pelanggan dan public relations. Master di bidang komunikasi dari Universitas Gadjah Mada, kini masih aktif menjadi pengajar di Departemen Komunikasi dan Humas Harian Bernas Yogyakarta dan Sekolah tinggi Sanata Dharma Yogyakarta.



PESERTA

Semua karyawan di bagian garda depan / bagian pelayanan pelanggan



METODE

  1. Presentation
  2. Discuss
  3. Case Study
  4. Evaluation

 

Waktu dan Tempat :  Customers Service Excellent

  • 20 s.d 22 Agustus 2013
  • 27 s.d 29 Agustus 2013
  • 3 s.d 5 September 2013
  • 17 s.d 19 September 2013
  • 24 s.d 26 September 2013
  • 8 s.d 10 Oktober 2013
  • 16 s.d 18 Oktober 2013
  • 22 s.d 24 Oktober 2013
  • 6 s.d 8 November 2013
  • 12 s.d 14 November 2013
  • 19 s.d 21 November 2013
  • 26 s.d 28 November 2013
  • 3 s.d 5 Desember 2013
  • 10 s.d 12 Desember 2013
  • 17 s.d 19 Desember 2013
  • 26 s.d 28 Desember 2013
  • Hotel Grand Aston Yogyakarta
  • Pukul 08.00 – 16.00 WIB

Request for Training Venue: Semarang, Solo, Yogyakarta, Jakarta, Balikpapan, Surabaya, Bali, Lombok and Batam



INVESTASI

  • Rp. 6.000.000,-/participant (Non Residential) Minimal 2 peserta

Special price :

  • Rp 5.000.000,-/particiupant (Non Residential) Minimal 4 peserta

 



FASILITAS

  1. Training Module
  2. Free High Quality Electronic Books
  3. Certificate
  4. Jacket or Batik
  5. Qualified Bag
  6. Training Photo
  7. Training room with full AC facilities and multimedia
  8. Once lunch and twice coffee break every day of training
  9. Qualified Instructor
  10. Transportation from airport / railway to hotel and from hotel to the training venue

 

 Customers Service Excellent

Formulir Pra-Pendaftaran Public Training / Permintaan Informasi Lebih Lanjut
  1. JENIS INFORMASI/TRAINING
  2. (required)
  3. (required)
  4. DATA PRIBADI
  5. (required)
  6. (required)
  7. (required)
  8. (valid email required)
  9. (required)
  10. (required)
  11. DATA PRE REGISTRATION (Tidak Mengikat)
  12. (required)
  13. PESAN UNTUK PENYELENGGARA TRAINING
 

cforms contact form by delicious:days

Share and Enjoy: These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • TwitThis
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks
  • Y!GG
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • MySpace
  • Technorati
  • YahooMyWeb
  • YahooBuzz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *