Systems Operations in Health and Humanitarian Response

ACARA

09 – 11 Mei 2016 | Rp 6.400.000 di Hotel NEO Malioboro, Yogyakarta
16 – 18 Mei 2016 | Rp 6.400.000 di Hotel NEO Malioboro, Yogyakarta
23 – 25 Mei 2016 | Rp 6.400.000 di Hotel NEO Malioboro, Yogyakarta
30 Mei – 01 Juni 2016 | Rp 6.400.000 di Hotel NEO Malioboro, Yogyakarta

Jadwal Training 2016 Selanjutnya …

 

Deskripsi Systems Operations in Health and Humanitarian Response

Dalam organisasi kemanusian sering terjadi kurangnya kerjasama dan kordinasi sehinga menyebabkan tidak efisennya pengadaan dan alokasi, padahal organisasi tersebut mempunyai tujuan yang sama. Oleh karena itu diperlukan sistem operasi untuk memastikan penggunaan sumber daya secara tepat demi tujuan bersama. Training ini akan berfokus pada keterampilan konseptual dan pemodelan untuk memahami dan secara efektif mengelola respon kemanusiaan dari perspektif sistem.

Tujuan Systems Operations in Health and Humanitarian Response

Setelah mengikuti training ini diharapkan peserta mampu untuk memahami dan melaksanakana perencanaan  operasi c dalam peristiwa bencana atau untuk bantuan kemanusiaan

 

Materi Systems Operations in Health and Humanitarian Response

  1. Introduction  to operation in humantarian
  2. Planning resources
  3. Operation management
  4. Coordination and collaboration
  5. Systems analysis
  6. Dependent demand
  7. Performance measurement
  8. Case study

Peserta Systems Operations in Health and Humanitarian Response

Tactical and strategic members of non-governmental organizations, private corporations involved in the humanitarian relief efforts, humanitarian foundation members, program managers, directors of field operations, disaster relief managers, director of logistics and inventory, and logistics officers

Metode Systems Operations in Health and Humanitarian Response

Presentasi, Diskusi , Brainstorming, Case Study,Evaluasi

Waktu Dan Tempat Systems Operations in Health and Humanitarian Response

Hotel NEO Malioboro ,Yogyakarta

  • 09 – 11 Mei 2016
  • 16 – 18 Mei 2016
  • 23 – 25 Mei 2016
  • 30 Mei – 01 Juni 2016
  • 06 – 08 Juni 2016
  • 13 – 15 Juni 2016
  • 20 – 22 Juni 2016
  • 27 – 29 Juni 2016
  • 11 – 13 Juli 2016
  • 18 – 20 Juli 2016
  • 25 – 27 Juli 2016
  • 01 – 03 Agustus 2016
  • 08 – 10 Agustus 2016
  • 15 – 16 Agustus 2016
  • 22 – 24 Agustus 2016
  • 29 – 31 Agustus 2016
  • 05 – 07 September 2016
  • 13 – 15 September 2016
  • 19 – 21 September 2016
  • 26 – 28 September 2016
  • 03 – 05 Oktober 2016
  • 10 – 12 Oktober 2016
  • 17 – 19 Oktober 2016
  • 24 – 26 Oktober 2016
  • 31 Oktober – 02 November 2016
  • 07 – 09 November 2016
  • 14 – 16 November 2016
  • 21 – 23 November 2016
  • 28 – 30 November 2016
  • 05 – 07 Desember 2016
  • 13 – 15 Desember 2016
  • 19 – 21 Desember 2016
  • 27 – 29 Desember 2016

 

Investasi dan Fasilitas Systems Operations in Health and Humanitarian Response

  • 6.400.000 (Non Residential)
  • Quota minimum 2 peserta
  • Fasilitas : Certificate,Training kits, USB, Lunch, Coffe Break, Souvenir
  • Untuk peserta luar kota disediakan transportasi antar-jemput dari Bandara/Stasiun ke Hotel khusus bagi perusahaan yang mengirimkan minimal 3 orang peserta)

 

Instruktur Systems Operations in Health and Humanitarian Response

Drs. Suharyana M.Kes and team

Systems Operations in Health and Humanitarian Response

 

 

Formulir Pra-Pendaftaran Public Training / Permintaan Informasi Lebih Lanjut
  1. JENIS INFORMASI/TRAINING
  2. (required)
  3. (required)
  4. DATA PRIBADI
  5. (required)
  6. (required)
  7. (required)
  8. (valid email required)
  9. (required)
  10. (required)
  11. DATA PRE REGISTRATION (Tidak Mengikat)
  12. (required)
  13. PESAN UNTUK PENYELENGGARA TRAINING
 

cforms contact form by delicious:days

Share and Enjoy: These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • TwitThis
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks
  • Y!GG
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • MySpace
  • Technorati
  • YahooMyWeb
  • YahooBuzz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *